søndag 21. oktober 2012

Mirjam's konfektkake..

Her ser dere inni konfektkaka...ser den god ut?

Hvordan ble det konfektkake?
Jo, her er historien:
I 2009 skulle jeg lage en bryllupskake til en kunde som ønsket en type mørk sjokoladekake. Hun ønsket også en hvit krem inni som en kontrast mot den mørkebrune kakebunnen. Det var viktig at det også så fint ut når man skjærte i kaken. Etter mye frem og tilbake og mange gode forslag fra henne sin side, prøvde jeg ut denne varianten. Og det ble en STOR suksess!! Jeg fikk så masse skryt av alle gjestene i bryllupet, de hadde aldri smakt en så god kake!
Der og da bestemte jeg meg for å ha denne som et alternativ, spesielt til bryllupskaker. Og siden kaken er såpass mektig og fyldig, så fikk den navnet Mirjam's Konfektkake.

Her er innholdet i kaken:

- mørk sjokoladebunn
- lys moccakrem
- mandelbunn
- hvit sjokoladekrem
- sjokoladeganache av mørk sjokolade rundt hele kaken
- trekk av hvit marsipan, fondant eller sukkerpasta

Dette  er en eksklusiv og mektig kake som passer godt til bryllup og de store dagene. Mange synes det smaker ekstra godt med bringebær i laget med moccakremen, de syrlige bærene gjør den kanskje litt "lettere"...?
Frister det å smake?